onsdag 15. februar 2017

Selfies

En høstferie for to-tre år siden oppdaget jeg Jussi Adler-Olsen. Jeg leste alle bøkene som hadde kommet ut om Avdeling Q til da i løpet av ferien. Han skriver spennende, og det er god krim. Jeg liker personene, plottet og slukte virkelig serien. I Danmark så jeg at han hadde kommet med en ny bok om Avdeling Q, og jeg klarte faktisk ikke vente. Så Selfies er lest på dansk. Nå er det virkelig ikke så stor forskjell på norsk og dansk, og siden dansker er så ivrige på å lære seg norsk, kan vel ikke vi nordmenn være så fine på det at vi ikke skal lese dansk heller. Selfies er en nok en spennende bok om Avdeling Q, som trues med nedleggelse. Hva skjer når saksbehandlere får nok av kravstore klienter? Oppbyggingen er litt den samme som tidligere uten at jeg synes det er en dårlig ting. Det skjer flere ting samtidig som man ikke vet henger sammen, men selvfølgelig henger alt sammen og nøstes opp til slutt. Liker å lese krim som avslapping.


(Bildet er av den norske utgaven.)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar