tirsdag 17. januar 2012

Halvgudene - Mari Moen Holsve

Jeg leste boka for å bruke den som en innføring og tydeliggjøring av sjangertrekkene på fantasy-sjangeren. Boka vant ARK-barnebokpris i fjor. Det har blitt mange barne- og ungdomsbøker i fantasy-sjangeren i det siste. Mange bra, men også mange halvgode. Denne synes jeg tilhører sistnevnte kategori. Det er ikke mye nytt i denne og hele boka virker i grunnen lite original på meg. Nå er jeg ikke dreven innen fantasy, men jeg har lest en del fantasy for barn- og ungdom. Denne boka er skrevet for barn, og jeg tror nok at den blir bedre likt av uerfarne lesere som ikke føler at de leser en bok de har lest før. For min del ble denne boka rett og slett kjedelig og veldig forutsigbar fra start til slutt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar